.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد مشترکان از خاموشی های مکرر برق
شماری از مشترکان غرب مازندران از قطع و خاموشیهای مکرر برق در این منطقه گردشگر پذیر انتقاد دارند و خواستار توجه و رسیدگی مسئولان امر به این مهم شدند...
انتقاد مشترکان از خاموشی های مکرر برق

شماری از مشترکان غرب مازندران از قطع و خاموشیهای مکرر برق در این منطقه گردشگر پذیر انتقاد دارند و خواستار توجه و رسیدگی مسئولان امر به این مهم شدند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر در نوشهر، به تاکید آنها اکنون برخی مناطق و شهرستانهای غرب مازندران در شبانه روز یک یا دو نوبت به مدت طولانی قطع می شود که این امر مشکلات فراوانی ایجاد کرده است.

به اعتقاد آنها با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از اراضی کشاورزی منطقه برای آبیاری از چاه استفاده می کنند، قطع و نوسانات برق در این منطقه مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد کرده است.

این در حالی است که جمعی از مسئولان غرب مازندران با تاکید بر صرفه جویی و مصرف بهینه برق معتقدند: دستیابی به الگوی مصرف برق، نیازمند همدلی، همفکری و تعامل بیشتر با مردم است.

303 هزار مشترک برق در شهرستان های حدود 800 هزار نفری غرب مازندران وجود دارد.

یک مشترک برق در منطقه گردکل نوشهر گفت: قطع و خاموشی مکرر برق طی هفته های اخیر در این منطقه موجب شد تا برخی از وسایل برقی نظیر یخچال منزل خراب شود.

محسن خزایی افزود: مسئولان امر دلیل خاموشی های مکرر برق را برنامه زمان بندی شدن برای کاهش مصرف برق اعلام می کنند اما نیاز است تا این برنامه از طریق رسانه ها به مردم اطلاع رسانی شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در شبانه روز یک یا دو نوبت به مدت حدود دو ساعت برق این منطقه قطع است و باید زمان این خاموشی ها کاهش یابد.

محمد حمزه پور، کشاورزی از بخش مرکزی نوشهر گفت: کم آبی و خشکسالی و قطع مکرر برق مشکلات شالیکاران را دو چندان کرده است.

وی اظهار داشت: کشاورزان به دلیل کم آبی از چاه برای آبیاری زمین شالیزاری استفاده می کنند اما خاموشی و نوسانات برق نگرانی های آنها را بیشتر کرده است.

وی از مسئولان امر خواست تا با اتخاذ راهکارهای اصولی مشکلات موجود در زمینه تامین آب و برق برای فعالیت های کشاورزی برطرف کنند.

بخشدار نشتارود گفت: از مسئولان برق منطقه تقاضا داریم تا برق چاههای آب کشاورزان را قطع نکنند تا بخشی از مشکلات مربوط به کم آبی برطرف شود.

بهروز شاملو افزود: تاکنون به دلیل کم آبی 30 درصد مجموع 200 هکتار اراضی شالیزاری این بخش کشت نشد و اگر برق چاه های آب مربوط به زمین های شالیزاری وصل نشود، مشکلات بیشتر می شود.

وی اظهار داشت: برق درصدی از چاه های آب کشاورزان منطقه به دلیل بدهی قطع است و خاموشی های برق در این بخش نیز موجب بروز برخی خسارت ها شده است.

فرماندار نوشهر نیز گفت: صنعت برق از جمله صنایع زیربنایی کشور است از این رو استفاده بهینه از این صنعت و انرژی حیاتی مهم است.

سید هاشم فاطمی افزود: از آنجائی که کاهش نزولات آسمانی و کمبود آب، ذخیره مخازن آب سدها که لازمه تولید انرژی است کاهش یافته باید صرفه جویی در مصرف برق به صورت یک فرهنگ درآید.

وی اظهار داشت: بر اساس برنامه زمان بندی مقرر است در ساعتهای خاص برق هر منطقه خاموش و قطع شود و شهروندان با مسئولان امر همکاری لازم داشته باشند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق غرب مازندران گفت: خشکسالی و بحران کم آبی بخشی از نیروگاههای آبی تولید برق را تحت شعاع قرار داده است.

سیدمحمد حسینی بدون ذکر آمار افزود: در مجموع هفت درصد برق منطقه از طریق نیروگاههای آبی تامین می شود و گرمای زود هنگام هوا نیز میزان مصرف برق را افزایش داده است.

وی اظهار داشت: در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال 20 درصد رشد مصرف برق در منطقه داریم و برای تامین برق مورد نیاز چاره ای جز خاموشی و قطع برق بر اساس زمان بندی وجود ندارد.

حسینی، اوج پیک بار برق را طی سال 86 در غرب مازندران، 375 مگاوات اعلام کرد.

وی ادامه داد: برای صرفه جویی در مصرف برق تعامل و همکاری بیشتر مردم در این حوزه ضروری است و باید فرهنگ سازی شود.

وزیر نیرو نیز با انتقاد از عدم رعایت الگوی مصرف مردم مازندران در انرژی برق اظهار داشت: اگر مردم حداقل روزانه 10 درصد در مصرف برق صرفه جویی کنند با قطعی مکرر مواجه نخواهیم شد.

پرویز فتاح افزود: ظرفیت تولید انرژی نیروگاههای کشور رو به اتمام است و این واحدها در حال حاضر فقط از 20 درصد ظرفیت خود برای تامین انرژی برق استفاده می کنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 12 خرداد 1387
چگونه ممکن است درحالیکه نیروگاههای کشور فقط با20 درصد توان تولید قادر به کار کردن و تامین ا نر ژی برق مصرفی کشور میباشند با 10 درصد صرفه جویی مشترکان بتوان مشکل را حل نمود؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.12 seconds.